Vrijdag 15 mei trainen we buiten!

Vrijdag 15 mei trainen we buiten.

Na weken wachten mag er weer enigszins in groepsverband gesport worden.

Helaas nog niet binnen, dus gaan we buiten trainen. Tegenover de ingang van Kenchutai is een grasveld. Hierop gaan we aangepast trainen.

De groepen tot 13 jaar starten om 17:00u. De training duurt ca. 45 minuten.

De groepen 13 jaar en ouder (judo en jiu jitsu) starten om 18:00u. Ook 45 minuten. 1.5m!

Iedereen bepaalt voor zichzelf of voor de eigen kinderen of men kan meedoen. Indien je komt, verwachten we wel dat je volledig meedoet. Een ieder traint op eigen tempo. Je mag vrienden meenemen. Ouders kunnen deelnemen aan de training om 18:00u.

Je hebt nodig een trainingspak met een oud shirt en sportschoenen, en je judojas en band. Warming-up, conditie/kracht en judo. Maar wel op gras, dus je wordt vies. Je kunt niet naar het toilet en water dien je zelf mee te nemen. Je kunt ook niet in de kleedkamers. Als het regent, melden wij op tijd via e-mail en facebook dat het niet doorgaat.

Op deze wijze willen we nog contact houden met elkaar. Hopelijk mogen we 1 september weer naar binnen. Je dient je wel vóór elke vrijdag aan te melden via e-mail naar info@kenchutai.nl. indien er voldoende animo is, kunnen we misschien gedurende de zomervakantie doorgaan. Tenzij het je nog wel lukt om een vakantiebestemming te vinden, uiteraard. Meer kunnen we op dit moment nog niet doen.

Uiteraard moeten ook wij ons aan het protocol houden.

De algemene RIVM-richtlijnen:

  • blijf thuis als je in de afgelopen 24 uur een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Pas als iedereen in het huishouden 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus
  • (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuisblijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • ga voordat je naar de training vertrekt thuis naar het toilet;
  • was voor en na de training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
  • kleed je thuis om, douche thuis;
  • vermijd het aanraken van je gezicht;
  • schud geen handen;
  • was bij aankomst  en voor vertrek je handen met hand sanitizer.

Regels voor judoka’s

  • meld je tijdig aan, zodat de trainer rekening kan houden met de toestroom;
  • kom alleen wanneer er voor jou een training gepland staat;
  • reis alleen of kom met één persoon uit jouw huishouden;
  • kom in sportkleding naar de training. Je kunt niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang;
  • volg altijd de aanwijzingen op van de trainers;
  • judoka’s 13 t/m 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen, dus ook tot trainers en andere sporters;
  • neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;
  • als je op de fiets komt, zet die dan niet op het grasveld;
  • verlaat direct na de training de omgeving;
  • was bij aankomst en voor vertrek je handen met de hand sanitizer;

Regels voor ouders/verzorgers

  • spreek de algemene veiligheids- en hygiëneregels (zie ‘Algemene RIVM-richtlijnen’) en de specifieke richtlijnen voor judoka’s (zie ‘Regels voor judoka’s) met de kinderen door. Vertel  hen dat ze altijd de aanwijzingen van de trainers opvolgen;
  • stem met je kind je contactgegevens af zoals 06-nummer;
  • meld je kind(eren) tijdig aan, zodat de trainers rekening kunnen houden met de toestroom;
  • breng je kind(eren) alleen naar Kenchutai wanneer er een training voor jouw kind(eren) gepland staat;
  • reis alleen met jouw kind(eren) of kom met personen uit jouw huishouden;
  • breng je kind(eren) zoveel mogelijk op eigen gelegenheid;
  • als ouder/verzorger heb je geen toegang tot het grasveld. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren);
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training;
  • volg altijd de aanwijzingen op van de trainers ;
  • afzetten op de parkeerplaats. Laat je kind uit de auto, maar kom zelf niet mee.
  • direct na de training halen de ouder/verzorger de kinderen op. Zorg ervoor dat dit moment zo kort mogelijk is.
https://p4.storage.canalblog.com/47/83/1184497/119292444_o.jpg
Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord